Після цього можна використовувати оператори створення та обробки графічних об’єктів. Щоб графічне зображення не зникало використовуйте оператор ReadLn. Щоб закрити графічний режим скористайтесь оператором CloseGraph. Програма, що використовує графічний режим має вигляд:
Program Haos;
Uses Graph;
Var
Driver, Mode: Integer;
Begin
Driver:=Detect;
InitGraph(Driver, Mode, ‘’);
...
{оператори}
...
ReadLn;
CloseGraph
End.
Створення графічних образів
Перед початком роботи необхідно вст p>Program Haos;
Uses Graph;
Var
Driver, Mode: Integer;
Begin
Driver:=Detect;
InitGraph(Driver, Mode, ‘’);
...
{оператори}
...
ReadLn;
CloseGraph
End.
Створення графічних образів
Перед початком роботи необхідно встановити колір фону (екрану) та колір малюнка. Ці операції виконують процедури:
SetBkColor(x) – колір фону;
SetColor(x) – колір малюнка.
Параметр x задається цілим числом (0..15) або назвою кольору. Залежність між числом та назвою можна побачити в таблиці
Колір
|
Число
|
Назва
|
Чорний
|
0
|
Black
|
Синій
|
1
|
Blue
|
Зелений
|
2
|
Green
|
Бірюзовий
|
3
|
Cyan
|
Червоний
|
4
|
Red
|
Малиновий
|
5
|
Magenta
|
Коричневий
|
6
|
Brown
|
Світло-сірий
|
7
|
LightGray
|
Темно-сірий
|
8
|
DarkGray
|
Світло-блакитний
|
9
|
LightBlue
|
Світло-зелений
|
10
|
LightGreen
|
Світло-бірюзовий
|
11
|
LightCyan
|
Світло-червоний
|
12
|
LightRed
|
Світло-малиновий
|
13
|
LightMagenta
|
Жовтий
|
14
|
Yellow
|
Білий
|
15
|
White
|
Процедур створення та виводу типових геометричних фігур занадто багато, тому не будемо перераховувати усі, але детально розглянемо декілька з них.
PutPixel(X, Y, C); - виводить на екран точку з координатами (X, Y) та кольором C.
GetMaxX - максимальне значення абсциси.
GetMaxY - максимальне значення ординати.
Line(X1,Y1,X2,Y2); - малює відрізок з кінцями в точках з координатами (X1,Y1) та (X2,Y2)
LineTo(X, Y); - малює відрізок з кінцями в поточній точці та точці з координатами (X, Y).
SetLineStyle (A, B, C); - задає стиль лінії; де:
A – назва лінії або цифра відповідно до таблиці:
Вид лінії
|
Цифра
|
Назва лінії
|
Суцільна лінія
|
0
|
SolidLn
|
Лінія з крапок
|
1
|
DottedLn
|
Лінія з крапок і тире
|
2
|
CenterLn
|
Пунктирна лінія
|
3
|
DashedLn
|
Лінія користувача
|
4
|
UserBitLn
|
B – враховується лише для лінії користувача, в іншому випадку 0;
C – задає товщину лінії і може приймати значення NormWidth (товщина в 1 піксел) або ThickWidth (в 3 пікселі).
Rectangle(X1,Y1,X2,Y2); - малює прямокутник у якого (X1,Y1) - координати лівого верхнього кута, а (X2,Y2) - координати правого нижнього кута.
Bar (X1,Y1,X2,Y2); - малює зафарбований прямокутник у якого (X1,Y1) - координати лівого верхнього кута, а (X2,Y2) - координати правого нижнього кута.
Circle(X, Y, R); - малює коло з центром в точці (X, Y) та радіусом R.
Arc (X, Y, A, B, R); - малює дугу або сектор з координатами центру (X, Y) від кута A до кута B радіусом R
Ellipse (X, Y, A, B, RX, RY); - малює еліпс у якого (X, Y) – координати центра, A – початковий кут, B – кінцевий кут, RX, RY – радіуси.
Вирази та змінні, що є координатами точок повинні бути цілого типу.
Введення тексту в графічному режимі
Кожен символ тексту являє собою прямокутник розміром 8 на 8 пікселей. Символ може бути точковий або штриховий. Стиль символу та спосіб розміщення тексту задає процедура
SetTextStyle(тип шрифту, спосіб розміщення, розмір)
Тип шрифту задається назвою або цифрою згідно таблиці
Тип шрифту
|
Цифра
|
Назва
|
Стандартний
|
0
|
DefaultFont
|
Триплекс
|
1
|
TripleFontx
|
Зменшений
|
2
|
SmallFont
|
Прямий
|
3
|
SanserifFont
|
Готичний
|
4
|
GothicFont
|
Спосіб розміщення тексту може бути горизонтальним (HorizDir або 0) або вертикальним (VertDir або 1) – знизу догори.
Розмір символу задається цифрою 0, 1, 2….
Процедура OutTextXY (X, Y, ‘текст’) виведе на екран текст в точці з координатами (X, Y).
Процедура OutText (‘текст’) виведе текст в поточній точці екрана.
Процедура MoveTo (X, Y) переміщує курсор в точку з координатами (X, Y).